Posádka raketoplánu Challenger žije?!

Datum 28. ledna 1986 vešlo do dějin americké astronautiky agentury NASA jako den, kdy došlo ke katastrofě raketoplánu Challlenger. Ten 73 sekund po startu začal hořet a následně se rozletěl na tisíce kousků, které se zřítily do Atlantického oceánu nedaleko startovací základny na Cape Canaveral ve státě Florida. Bylo právě 11:38 východního času. Podle oficiální zprávy všech sedm členů posádky při incidentu zahynulo.
Přes milion Američanů (17% z celkové populace) sledovalo start raketoplánu v přímém televizním přenosu. Mediální dopad exploze byl velmi silný. Podle jedné studie bylo zjištěno, že 85 % Američanů se o katastrofě dozvědělo během jedné hodiny od incidentu.

Veřejnosti bylo sděleno, že raketoplán Challenger se totálně rozpadl. Na vině byla disfunkce těsnícího O-kroužku na pravé pomocné raketě na tuhé palivo.
Kabina posádky, jakož i další části raketoplánu, byly nakonec vyloveny ze dna oceánu. Přesný čas úmrtí posádky není znám. Ví se, že několik členů posádky přežilo prvotní explozi. Loď ale neměla žádný únikový systém, takže se má za to, že zahynuli při nárazu o hladinu oceánu.
Katastrofa způsobila pozastavení všech letů ostatních raketoplánů a to na dobu 32 měsíců. Tehdejší prezident Ronald Regan jmenoval zvláštní Rogersovu komisi, která byla pověřena vyšetřováním události. Komise našla pochybení v řídících a rozhodovacích procesech NASA. Podle stanoviska komise bylo právě toto klíčovou příčinou selhání, které vedlo ke katastrofální nehodě.

Jmenný seznam členů posádky raketoplánu Challenger:
1. Francis Richard Scobee, velitel
2. Michael J. Smith, pilot
3. Ronald McNair, specialista mise
4. Ellison Onizuka, specialista mise
5. Judith Resnik, specialista mise
6. Gregory Jarvis, payload specialista
7. Christa McAuliffe, payload specialista

Představte si situaci, že by vám někdo řekl, že někteří (možná dokonce všichni) výše zmínění členové posádky jsou stále naživu a mají nová zaměstnání… alespoň tak se to píše na diskusním fóru CluesForum.info, které se odvolává na článek Was Challenger disaster a hoax? V článku se tvrdí, že minimáně 6 ze 7 členů je stále naživu. Článek byl zveřejněn v květnu 2015.

challenger_flight_51-l_crew

Francis Richard Scobee, velitel raketoplánu Challenger se narodil 19. května 1939. V době, kdy došlo ke katastrofě, mu bylo 46 let. Pokud by se dožil dnešních dnů, bylo by mu 75 let.
Je opravdu záhadou, že existuje muž, který má stejné jméno – Richard Scobee a je CEO Chicagské marketingové a reklamní společnosti známé jako Cows in Trees. Na fotografii můžeme vidět vlevo R. Scobeea, velitele posádky a vpravo R. Scobeea, CEO. Ten má, podobně jako velitel lodi stejně vysoké čelo, stejné obočí, stejně široce posazené oči, které jsou mírně skloněny ve vnějších rozích.

richard-scobee

Zdrojem fotografie R. Scoobeea je jeho profil na LinkedIn.
Když navštívíte stránky Cows in Trees, uvidíte animaci krávy, která je poháněna raketovým motorem, ze kterého jde kouř ve tvaru čísla šest. To připomíná kouřovou stopu po průletu raketoplánu Challenger. Richard Scobee, CEO má zjevně smysl pro humor!

cows-in-trees-challenger-explosion
Michael J. Smith, pilot raketoplánu Challenger se narodil 30. dubna 1945. Během mise mu bylo 41 let. Existuje muž stejného jména, který se nápadně podobá astronautovi. Má stejné horizontální obočí, stejné šedomodré oči, stejně tvarovaný nos. Michael J. Smith (2015) je emeritním profesorem průmyslového a systémového inženýrství na Wisconsin-Medison universitě. Jeho emailová adresa je mjsmith@cae.wisc.edu.

michael_j_smith_compared

Astronautovi Michale J. Smith by bylo dnes 70 let. Jako na potvoru je profesorovi Michaleu J. Smithovi 69 let.

Ronal McNair, jeden ze specialistů mise Challenger, se narodil 21. října 1950. Jde o druhého Afroameričana, který se stal astronautem s titulem Ph.D. ve fyzice. V současné době by mu bylo 64 let. Pokud by Ronald (levá fotka) nehodu přežil, mohl by vypadat jako Carl McNair (pravá fotka).

ronald-mcnair

Carl McNair je spisovatel, vzdělávací konzultant a motivační řečník. Je zakladatelem a emeritním prezidentem nadace Ronalda E. McNaira, na počest svého bratra. Carl McNair má svoji stránku na LinkedIn. Autor anglické verze článku našel k McNairovi ještě další informace v archivech matriky Ancestry.com. (Více k tomu později…)

Ellison Onizuka, specialista mise Challenger, první japonsko-americký astronaut má také oficiálně bratra jménem Claude. Ellison se narodil 24.6.1946 na Hawaii. V současné době by mu bylo 68 let a pokud by byl naživu, pak by nejspíš vypadal jako jeho bratr Claude na fotografii vpravo. Má stejné obočí, stejné oči, stejné vrásky, stejný nos a dokonce stejně upravené vlasy.

ellison-and-claude-onizuka

Claude Onizuka je členem Liquor Adjudication Board.

Judith Rensik, specialista mise Challenger se narodila 5.4.1949. Judith Arlene Resnik má titul Ph.D. z elektroinženýrství. Byla první Američanka židovského vyznání, která cestovala do vesmíru a současně byla také druhou americkou astronautkou. Dnes by jí bylo 66 let. Je vcelku snadné si představit, že by mohla vypadat jako profesorka práva Judith Resnik na Yale Law School. Tmavé kudrnaté vlasy, tmavé oči, stejné oční oblouky, podobné linie na obou stranách obličeje.

judith-resniks

judith-resniks15

Simonshack nakreslil do následující fotografie šipku, aby zvýraznil, že v obou případech mají stejně prohnutý koutek úst.

judith-resniks2

Hledal jsem Ancestry.com jméno Judith Resnik, která se narodila 5.4.1949 (podle anglické Wikipedie). Zatímco v databázi se dají najít termíny pohřbů a nekrology pro jméno Judith Resnik, která se narodila 4. a nebo 5.4.1949 a s datem úmrtí 28.01.1986 (viz. obrázek dole), nenašel jsem mezi 241 záznamy o úmrtí jedinou astronautku toho jména.

challenger-resnik1

Sharon Christa McAuliffe, Challenger payload specialista se narodila 02.10.1948. Byla to učitelka sociálních studií na Concord High School v New Hampshire. NASA si ji vybrala mezi 11000 uchazeči o účast na vesmírném programu. Pokud by vesmírná loď přežila, byla by první učitelkou ve vesmíru. V současné době by jí bylo 66 let.

Podívejme se na Sharon A. McAuliffe, která je hostujícím profesorem na Syracuse University College of Low. Ta na první pohled vypadá jako starší verze astronautky McAuliffe – s 30 letým odstupem.

sharon-mcauliffe

Hledal jsem na serveru Ancestry.com SSDI pro jméno Sharon McAuliffe s datem narození 02.10.1948. Našel jsem hrob/pohřebiště zaindexované pod Sharon Christa McAuliffe a SSDI pro Sha McAuliffe. Podívejte se na screenshot:

challenger-mcauliffe1

Simonshack nás upozorňuje: Je možné, že je to celé jen náhoda. Profesorka práv je sestřenicí Terry McAuliffe, což je současný guvernér Virginie.

Je dost zvláštní, že 6 členů posádky mají na světe dvojníky, kteří mají navíc ve 4 případech naprosto shodné jméno. O velmi podobných datech narození ani nemluvit. Nemusíte být odborníkem na matematiku, aby vám bylo jasné, že něco takového lze jen s velkými obtížemi považovat za náhodu.
Na genealogickém serveru Ancestry.com lze dohledat SSDI pro Francise Richarda Scobeea, Michaela J. Smitha, Ronalda McNaira, Ellisona Onizuka, Greogra Jarvise a Sha McAuliffe, ale rozhodně ne pro Judith Resnik. Sceenshoty z hledání přikládám:

obr1

obr2

obr3

obr4

obr5

Je třeba přiznat, že i když SSDI má pravděpodobně oficiální pověření vlády Spojených států, stále je důvod k pochybnostem. Jsou známy a zdokumentovány případy, kdy SSDI manipulovala s daty. Podívejte se na článek: SSDI změnilo datum úmrtí Adama Lanza.

27 Responses to Posádka raketoplánu Challenger žije?!

  1. kubisak napsal:

    Nevim jestli to tu uz někdo nepsal, ale co když letel raketoplan bez posadky (Ruskej raketoplan Buran lital plne automaticky a jeho jediny let byl bez posadky)? Nevim jestli něco takového umeji (nebo umeli) Americke raketoplány, ale pripada mi to jako jedine logicke vysvetleni…. proste po tom co při nejakym tajnym experimentu vypustili prazdnej raketoplan, kterej ovšem zrovna nahodou explodoval, tak bylo jednoduzsi na oko pohrbit posadku, která stejne uz musela na jedno divadlo pristoupit, nez vysvětlovat z jakeho duvodu zapomela posadka nastoupit.

    Tim nechci rict, ze verim, ze posadka opravdu nekde zije, pripada mi to dost neuveritelny, ale vlastne proc ne 🙂

    • Sueneé napsal:

      Pokud vim, tak raketoplany byly vzdy  prevazne v autonomnim rezimu – tedy rizeny na dalku – uz od pocatku. Rucni rizeni se resi az v pripade, ze veci nejdou podle planu.

      Jinymi slovy, neni to otazka, zda by bylo mozne odeslat do vesmiru raketoplan bez posadky (lze ridit na dalku cokoliv podobne jako auticko na dalkove ovladani), je spise otazka, zda posadka mohla prezit, ci spise zda vubec nekdo v raketoplanu sedel. A hlavne proc to cele bylo zinscenováno.

      • Standa napsal:

        Autonomní režim a řízení na dálku jsou dvě různé věci.

        Kompletní řízení na dálku by bylo nefinkční kvůli prodlevě (signály se šíří jen rychlostí světla) i kvůli tomu, že komunikace má výpadky.

        U amerických raketoplánů řídil většinu fází letu počítač na palubě (autonomě), ale jeho činnost spouštěla posádka.

        Až do první havárie byl dokonce ten počítač tak omezený, že mu musela posádka před každou fází letu ručně měnit kazetu s programem.

  2. Jastur napsal:

    Stručně a k tématu:
    Můj názor (ovlivněný p. Betterem) je, že tito astronauti byli „rukojmími“.
    Obvykle byla 3 členná posádka. To, že na palubu vzali JAPONCE a AMERIČANKU židovské víry a učitelku (spolu s policistou a hasičem tvoří psychologicky „svatou trojici“ nedotknutelných a oceňovaných povolání) má jasný účel.

    Přesvědčit protivníka, že jde o mírový let. Ve skutečnosti šlo o vojenský let, který měl na orbitální stanici dopravit zbraň proti Rusku – nejspíš laser. To ovšem Rusové věděli a proto neváhali demonstrativně „Challenger“ (vojenský raketoplán nastříkaný jako Challenger) sestřelit.

    Nevím, jestli znáte, že Mys Caneveral na Floridě je jedno ze dvou míst na US pevnině, odkud se startuje, druhé je ve slunné Kalifornii (odtud se létá, pokud jde o vojenský let). Přečtěte si na „oficiálním zdroji“ (kde funguje tuhá autocenzura „konspiračních“ názorů, že od letů Shuttle se upustilo TEPRVE po havárii Challengeru …

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Vandenbergova_letecká_základna

    Velkou otázkou je, proč OPĚT havarovala COLUMBIE (opět se 7 člennou mezinárodní posádkou), poté co NĚCO naložila v kosmu a chystala se tu věc vrátit na Zem …

    Při tom, co vím o „černých projektech“ obou Velmocí musí být taková role „statisty“ letící v plechovce od piva (Apollo) a poté v „kosmickém náklaďáku“ pro piloty velmi emocionálně stresující, když se poté doslechnou (nebo vidí na vlastní oči), v čem tam létají jejich vojenští kolegové, člověk se cítí jako IDIOT – proto většina z nich zatrpkne a začne pít a Gagarina to stálo život, poté co si pustil „ústa na špacír“.

    • S napsal:

      Jen několik poznámek:
      – tříčlenná posádka nelétala raketoplánem nejen obvykle, ale dokonce ani jednou.
      – Na kterou orbitální stanici měl ten let podle Vás něco dopravovat? Ten let byl, pokud vím, plánován bez setkání s čímkoliv dalším.
      – proč by Američané měli o něčem přesvědčovat protivníka takhle složitě? Raketoplány vozily tajný vojenský náklad poměrně běžně. To by bylo tak složité vyslat tajnou vojenskou družici „maskovanou“ jako tajnou vojenskou družici?
      – Z Caneverelu Shuttle nestartoval nikdy, pokud vím. Pokud ano, který a kdy?
      – Považovat Wikipedii za oficiální zdroj informací je asi podobné, jako považovat za oficiální zdroj tento web. Oboji je amatérský dobrovolnický projekt – byť je Wikipede trochu větší.

  3. JanaTop napsal:

    Můj komentář k zamyšlení:
    A co kdyby to bylo úplně jinak.

    O spolupráci USA s nejméně jednou mimozemskou (nebo mimo naši realitu) civilizací je již k dispozici hodně, z hlediska současného poznání nevyvratitelných důkazů. Jsou nám uvolňovány jen jako střípky – jen si to poskládat.

    Když zkusíme scénář – havárie – záchrana zprostředkovaná touto civilizací – alespoň pár lidí se podařilo vymístit z místa havárie jinam (pak už nastupuje další série scénářů). Hned nebo po čase jsou ti kosmonauti v pořádku, ale co s nimi dál ????

    To by byl konec zatajování mimozemských (nebo jsoucích mimo naši realitu) civilizací.
    A na to lidstvo připraveno není, nikdo na Zemi to nemá ve svých plánech, že to praskne tak brzy.
    Nejméně vláda USA.

    Kosmonauti – američané chtějí dál žít ve své vlasti – USA. Musí nastoupit novou kariéru, nový život. Ten ale nemůže být kdovíjak odlišný. Návaznost na předchozí vzdělání musí, alespoň zčásti, existovat.

    A hned máme důvod, proč by to USA takhle zaonačily.

    Netvrdím, že to tak je, jen si umím představit, že by to tak mohlo být.

    • S napsal:

      Myslím, že jste málo povolila uzdu fantazii, jak už tu bylo nělokikrát doporučeno.

      Máte třeba možnost, že je znovu po havárii stvořil některý z Bohů.

      Nebo je nějaký jiný, budoucnost znající Bůh, stvořil předem jako dvojníky, aby po havárii vzbudil pochybnosti.

      Může to být také jen chyba v Matrixu.

      Celá Amerina vůbec nemusí existovat a celé je to jen divadýlko evropských Iluminátů, kteří tak maskují pravdu o ploché Zemi

      Havárie není havárie, ale únos UFO. PO vivisekci byli vysazeni jejich kopie, které mají za úkol připravit mimozemskou invazi.

      Fantaskních možností je přehršel ….

    • Martin Horus Martin Horus napsal:

      být to tak event. mohlo, na této Planetě je možné všechno, stačí se podívat kolem sebe

  4. OKO napsal:

    Proboha jaký smysl by mělo fingovat havárii raketoplánu a smrt posádky? To nemá žádnou logiku 🙂

    • Sueneé napsal:

      Proboha, jakou mělo logiku:
      * zastřelení JFK, vražda Merilin Monroe, vražda princezny Diany
      * celý inside job 9/11
      * Bonstoský inside job
      * teď nedávno inside job „Charlie“ ve Francii
      * fingovaná havárie doppravního letadla v Asii, které existovalo maximálně v počítači
      * sestřelení Mailaského letada
      * před pár měsíci zřícení dopravního letadla, které podle podle zaručených správ Američanů poslal k zemi vyšinutý Německý pilot!?
      * poslední kratochvíle, která je aktuálně v běhu – lodě pod americkou vlajkou migrují Africké muže do Evropy. Takže žádní chudáci utečenci. Zase jen bouda na lidi.

      Ptejme se, komu to posloužilo a kdo z toho měl prospěch. Komu bylo tímto (ne)přímo vyhrožováno. Kdo z následků těžil ekonomicky/politicky nejvíce… atd.

      ====

      V případě Challenger se ptejme, jaká je statistická pravděpodobnost, že téměř 30 let incidentu, žijí v Americe lidé, kteří vypadají jako zestárlí členové posádky a mají napotvoru stejná jména….?
      A taky se ptejme, proč byl ukončen veřejný vývoj raketoplánů a oficiálně se vracíme zpět do doby prvních raket. Je to stejné, jako vyrobit škodu 120, pak vyrobit třeba škodu superb a pak se rozhodnout zase vyrábět škodu 120 jen s obměneným hardware…

      • M napsal:

        Na to právě směřovala ta otázka. Jaký prospěch by měli z toho, že nafingují havárii raketoplánu?

        Jinak k podobě:
        Ve většině případů by mě ani nenapadlo, že jde o toho samého člověka, pouze je to čtenáři podsouváno.
        Vzhledem k tomu, že by se těmto lidem musela zcela přepsat minulost, tak jména by asi bylo to poslední, co by zůstalo. Nemluvě o tom, že by se musela vymazat paměť veškerému okolí astronautů a obecně je nedomyšlena spousta důsledků, co by to znamenalo.

        • Sueneé napsal:

          Mam Martine za to, ze veci mohou byt mnohem prostsi, nez-li se zdaji. Staci ty lidi prestehovat z jednoho konce statu na druhy. Lide sice muzou rikat „jeee ty vypadas jako…“, ale pak je to jen o pristupu tech, kterych se to tyka. Jenze „rozum“ rekne, ze je to nesmysl, protoze je videl zahynout v raketoplanu. Je to jak s tim vtipkem v Prachettove knize Smrt: vsichni videli toho Sekace na poli, ale nikdo si nechtel pripustit, ze je to kostlivec, protoze neco takoveho preci neexistuje – neni mozne. Dokud budou hrat status quo, ze jsou jen napr. obycejnymi profesory nekde na universitach… atd. Abys mohl relevantne posoudit zda maji nejaky vztah k tem co zahynuli, musel bys overit zda skutecne treba maji nejaky pribeznsky vztah. Pak posoudit treba, zda zahadne vsichni dotceni (ti novodobi) nezmenili v obdobi 86-91 zamestnanci. Zda nejsou treba nastehovani vyrazne na opacne casti ameriky nezli astronauti, atd.
          Cely clanek je postaven na tom „co kdyby…“. Jeho autor postihl zajimave shody okolnosti. Jestli to Standa odsoudi jako komercni, tak to muze sestrelit kde co, co se v exopolitice/esoterice deje.

          Mimochodem i CZ+SK dejiny znaji „mrtveho studenta, ktery nikdy nenarodil“. Byla to provokace tajnych sluzeb u nas. Ten scenar je stejny: silne emotivnim zazitkem je odvedena pozornost lidi jinam. Lide pak veri tomu, co se jim rekne.

          • S napsal:

            CZ dějiny znají i případ neexistujícího profesora O. Uplavici. Byla to podle Vás také hra tajných služeb?

            Co se týče příbuznosti, tam dává návod už sám článek: ve dvou případech ze šesti jsou to podle toho článku bráchové. Vzdálenější příbuznost ten článek nijak neřeší.

      • S napsal:

        K té pravděpodobnosti:
        – tomu, že mužští sourozenci mají stejná příjmení a jsou si podobní, bych si dovolil dát celkem vysokou pravděpodobnost. Tento případ je ve výše uvedeném seznamu uveden 2x
        – Obecně bude asi pravděpodobnější, že mezi lidmi se stejným příjmením bude více těch, kteří jsou si podobní – prostě proto, že jak jména, tak podoba se dědí. To možná může vysvětlit další případy.
        – Konkrétně příjmení Smith je zastoupené tak často (1% Američanů) , že by spíš bylo divné, kdyby se někdo podobný nenašel

        Pro porovnání počet lidí s daným příjmením v USA (k znamená v tisících)
        Scobee – 28 k
        Smith – 2376 k
        McNair – 15 k (bratr)
        Onizuka – 136 (bratr)
        Resnik – 762
        Jarvis – 34 k (tam ale nikoho podobného nenašli)
        McAuliffe – 5,6 k

        Obecně: Zajímavá je asi především ta Resnik, jejíž příjmení je velmi řídce zastoupené. Vzhledem k tomu, že její rodiče jsou z Ukrajiny, se asi v americkch archivech nezjistí, jestli nemají obě dámy například společného dědu.

      • OKO napsal:

        Nejsem tak naivní, abych si myslel, že oficiálně vypouštěné informace jsou 100% pravdivé či snad objektivní. Na stranu druhou, ty neoficiální, které zde vypouštíte vy, jsou skutečnosti také velmi často na hony vzdálené. V tomto směru opravdu nemáte vládám nebo NASA co vyčítat 🙂
        Kdybych byl konspirační teoretik, tak bych usoudil, že vaše aktivity mají za cíl vychovat z lidí nemyslící, nesamostatné a naivní imbecily, aby je pak mohla nějaká sekta „vyvolených“ snadno ovládnout a využít ke svým nízkým cílům.
        Konspirační teoretik nejsem, takže se spíše přikláním k tomu, co psal níže S. Zatím je to proste jen bohapustý byznys. Jinak si, totiž, neumím vysvětlit, že když se jasně ukáže, že je něco kravina, tak to nejste schopni uznat a své čtenáře varovat. Místo toho jim přisunete další porci… A jak jste si jistě všimli, tohle mi není lhostejné.

    • S napsal:

      Podle mne má článek celkem jasnou logiku: komerční.

      Po záhadách je celkem velká poptávka. To znamená obrat a zisk. Do záhadologických časopisů a webů je třeba dodávat stále další a další materiál.
      Proto se hledají záhady všude, kde to jde.

      • Martin Horus Martin Horus napsal:

        Mě celou dobu od katastrofy udivuje, proč neměla kabina jednoduchý záchranný systém s padákem, posádka prokazatelně žila i po explozi, což prý ukazovali na videu jen rodinám..myslím že Apollo resp. raketa Saturn ho např. měla..takže pokud ofic. neměla NASA pár dolarů na padák, kdo ví co je v tom zas za kulišárnu..nebo tam padák byl ? hmm

        • S napsal:

          Možná to bude proto, že u raketoplánu nejde jednoduchý záchraný systém dost dobře udělat.

          Všechny bnavrhované systémy nebyly jednoduché, ale naopak dost složité a těžké.

          Raketoplán je svého druhu letadlo. Zkuste popřemýšlet, proč systém, kerý navrhujete, neměl třeba ani Concorde a nemá jej prakticky žádné velké letadlo.

          Raketa je trochu jiný pžípad: nejedná se o kompaktní těleso, ale o stavebnici, kde kabina tvoří samostatný odddělitelný díl, který je padáky vybaven už pro standardní průběh letu.

          • Martin Horus Martin Horus napsal:

            S, pokud bych byl já konstruktérem čehosi co létá do Vesmíru s lidskou posádkou, kabina by měla záchranný systém tzv. padáky pro kabinu. Nevidím v tom konstrukčně žádný problém. Pokud může mnoha tunový Tank přistát na padáku z letadla, proč by nemohla kabina ? pokud by byla nepoškozena, tak jako tomu bylo v případě katastrofy Challengeru.
            Když jsem 28. ledna 1986 v práci poslouchal v rádiu zprávu o této katastrofě, první co mi projelo hlavou bylo “ proč nemá kabina Raketoplánu padák..proč ? “ zničené životy pro ušetření pár dolarů.

            • S napsal:

              To je fantastický nápad!

              Mohl byste jej trochu rozvést?

              Například zkuste uvést:
              – jaká plocha a hmotnost padáků by byla pro tu kabinu potřeba
              – jak byste tu kabinu oddělil, když tvoří pevnou součást trupu i s křídly.
              – Pokud je to řešení tak dobré, proč jej nemají žádná dopravní letadla

              Pro informaci připomínám, že suchá hmotnost raketoplánu, který tvoří kompaktní celek, je zhruba 90 tun.

              Připomínám také, že běžné kosmické lodi nemají žádný speciální záchranný padák, ale používají ten, který souužéí k běžnému přistání.

            • Sueneé napsal:

              Aniž bych to chtěl nějak hrotit, je fakt, že s tím padákem je to divné. Rakety Saturn pro mise na Měsíc měli záchranný systém. Raketoplány neměly zjevně nic.
              Dalo by se polemizovat, zda úspora plynoucí z nemožnosti úniku vs. náklady na novou loď a hlavně na výcvik nové posádky, zda se to pořád vyplatí…

          • Sueneé napsal:

            Stando, píšeš, že je to stavebnice a že kabina je samostatný díl a že má padáky. Takže pak (si) kladu otázku, proč padáky nesplnily svůj účel? A nebo právě naopak by celá věc začala mít jiný rozměr, pokud by padáky zafungovaly naprosto spolehlivě. Jen se o tom veřejnosti neřeklo.

            • Martin Horus Martin Horus napsal:

              Pokud by nebyla kabina spojena s křídly / což by sedalo konstrukčně v pohodě vyřešit / a nebo by se křídla odpojila / odlomila /..také by to mohlo přistát kompaktně celé, možností je mnoho

              plochu padáků nemusíme přeci počítat, znovu podotýkám, že se z letadel spouštějí mnoha tunové vojenské tanky na třech i více padácích s velkou plochou

              proč taková řešení nemají dopravní či jiná letadla ?/ jedině stíhačky katapult /
              to mě také trápí desítky let, když jsem o tom pak v profesně diskutoval s kolegy, vždy jsem se shodli, že je v tom jenom lidská konstrukční lenost, těch pár letadel co za rok spadne jim za ty lidské životy nestojí

              Stando výš proč např. letadla po nárazu shoří, jednoduchá otázka viď..mají palivo které vzplane či bouchne, ale dá se event. vypustit, tedy pokud je na to ještě čas, ale když není času nazbyt…stačil by jeden pokyn, aby se palivo zneutralizovalo a tím se stalo nehořlavé např. před nouzovým přistání

              Mise Apollo resp. nosič Saturn měl v případě havárie při startu samostatnou padákovou jednotku pro kabinu na špičce. Pokud se mílím oprav mne, nekoukal jsem do análů, ale do své paměti.

              • S napsal:

                Apollo mělo akutečně padáky ve špičce velitelského modulu. Ty ale sloužily pro jakékoliv přistání – ať už běžné nebo nouzové.

                Navíc tam při startu měli nad kabinou ještě pomocnou čtyřtunovou raketu, která by v případě havárie odnesla pětitunovou kabinu do bezpečí. Tahle věž se zahazovala asi dvě minuty po startu (moc velká mrtvá váha – ve 3000 tun startovní hmotnosti se to skoro ztratilo, v 800 tunách rakety po odhození 1. stupně by to už bylo znát)

                Z hmotnosti té pomocné rakety je asi jasné, jak velké by muselo být podobné zařízení pro raketoplán.

                Raketoplán měl zpočátku dvě katapultovací křesla. Jenže větší posádka seděla ve dvou patrech, takže pak byla vystřelovací křesla nepoužitelná.

                Po havárii udělali několik změn: pak mohla posádka vylézt a vyskočit na padáku – pokud by na to měla čas a nebylo to ani moc vysoko ani moc nízko. Nic lepšího ale nevymysleli.

    • Jastur napsal:

      Milý OKO.
      Nevím, jestli znáte audio nahrávky p. Petera Bettera, US soudce a senátora?
      Je to hodně „přitažené za vlasy“, to přiznávám, ale po roce 2008 jsem si dal tu práci a znovu si vše přečetl.

      Smyslem jeho poselství bylo, že existují „tři klany“, které ovládají svět

      Jsou to:
      1. Kartel Rockefellerů
      2. Boľševicko-Sionistická osa
      3. Noví vládcovia v Kremli – Pôvodní Ruskí Kresťania

      Dle informací, které měl k dispozici v roce 1979 došlo k „státnímu převratu“ a moci v CCCP se chopili původní Ruští Křesťané – Bolševici byli nuceni emigrovat do USA, kde postupně v bratrovražedné válce s původními přívrženci Sionistů a Rockeffellerů se ujali vlády.

      V roce 1999, kdy jsem jeho dopisy četl poprvé jsem se tomu vysmál. Poté, co vznikl „THE PATRIOT ACT“ a po 9/11 jsem si řekl, že na tom smítko pravdy být může a přečetl jsem si to znovu. Zejména tu pasáž o Původních „Křesťanech“ = musíte si uvědomit, že po sérii „rychlých výměn“ v Kremlu se moci ujal nejdůležitější člen KGB = Jurij Andropov, který naplánoval sérii demontáží dříve skutečně komunistických satelitů v Celém Východním Bloku. – viz. OPERACE GOLGOTA

      Poté (přesně dle časového harmonogramu) je u moci od roku 1999 důstojník KGB sloužící ve Východním Berlíně Vladimír Vladimírovič Putin, v Německu nastoupila k moci bývalá vysoce postavená agentka STASI Frau Angela Merkel, v ČEZku vládnul postupně komunisty dosazený svobodný zednář a kolaborant Václav Veškrna Hejvl, kterého vzápětí vystřídala dvojička KGB řízených „rezervních kádrů“ Václav Pružinskij Klaus a Miloš Zeman atd.

      Myslet si, že poté, co USA použili NAZI know-how ohledně „A“ Bomby za těch 60 let neudělali žádný technický progress je přinejmenším směšné.

      Utajovaný letoun „Stealth“ B2 je přes 50 let starý, SR-71 BlackBird také
      (projekt OXCART), takže je realistické uvažovat, co se přesně skrývá za „AURORA BREATHER“ a dalšími letouny. Obecně – černé projekty mají 30 let náskok, než jsou jako „vědecké přelomové objevy“ časem uvedeny v realitu.

      Oficiální „hry“ ohledně F-22 Lightning a F-35 Raptor jsou výsměch, stejně jako jejich Ruské protikusy MI-50 Golden Eagle a SU-50 FPAK.

      Věřím, že důvodem jejich nenasazení není „chybějící protivník“, ale prostý fakt, že dříve vyvinuté (o řád výkonnější) laserové a částicové zbraně jsou dostačujícím odstrašujícím faktorem. Ale protože musíte nějak ždímat dollárky a rublíky nic netušících bulíků (Vašich občanů), je nutné vytvořit obraz nepřítele a „zbrojit“ proti NĚMU :))

      Člověk by neměl zapomínat na „4 hráče“ – NACISTY, kterým se v USA daří více než dobře a pronikli do silových složek. Mr. Better je (optikou 70 a 80 let je to více než pochopitelné) směšoval z Bolševiky, ale nyní se už nemusí skrývat a v USA mohou fungovat v Pentagonu a NATO zcela otevřeně.

      http://www.peterdavidbeter.com/docs/pb.html

      • OKO napsal:

        Jak už jsem několikrát naznačil, mám se dost na pozoru před uvěřením v nějaké globální spiknutí. Není pak cesty zpět. Nicméně, abych odpověděl: nahrávky P. D. Betera neznám a z kontextu komentáře jsem vůbec nepochopil, z jakého důvodu by USA fingovala smrt svých „údajně nastrčených“ astronautů. Stále mi to přijde zcela nelogické.

Napsat komentář

Líbí se vám naše stránky?

Podpořte prosím autory a překladatele trvalým příkazem na transparentní účet: 2900794933/2010
nebo pomozte s překlady.