«« »»

Indie: Záhady Rámova mostu

Indie a Srí Lanka (Cejlon) jsou odedávna spojeny tajemnou mělčinou, kterou jak muslimové, tak i hinduisté považují za most vytvořený lidskou rukou. Relativně nedávno indičtí geologové určili, že tato ve skutečnosti umělá stavba je unikátní jak svojí délkou, která činí padesát kilometrů, tak i kolosálním objemem provedených prací.

Podle legend most stavěly opice z Hanumánova vojska, jež byly skutečnými obry, neboť měřily okolo osmi metrů. Bylo tedy v silách těchto gigantů postavit takový neskutečný most.

Tajemná mělčina

Záhadná mělčina je bez problémů rozeznatelná z letadla a je zachycena i na snímcích z kosmu. Muslimové ji znají jako Adamův, hinduisté pak jako Rámův most. Je zajímavé, že na středověkých arabských mapách je označena jako reálný most, který se nacházel nad úrovní vody a mohl po něm v té době z Indie na Cejlon přejít kdokoli, ať to byl muž, žena či dítě. Je pozoruhodné, že délka tohoto mostu je okolo padesáti kilometrů a to při šířce od jednoho a půl do čtyř kilometrů.

V dobrém stavu se dochoval do roku 1480, kdy jej silné zemětřesení a následná vlna tsunami poměrně silně poškodily. Most výrazně sesednul a místy byl zničen. Nyní se jeho větší část nachází pod vodou, ale dá se po něm doposud projít. Je pravdou, že mezi ostrovem Rameswaram a mysem Ramnad existuje nevelký kanál Pamban, po kterém jezdí malé obchodní lodě a ten je třeba přeplout. Ale ti z adrenalinových sportovců, kteří se rozhodnou pro tak riskantní dobrodružství, musí počítat s tím, že je tady docela silný proud, který je může odnést na otevřené moře.

Podle názoru hinduistů byl most skutečně postaven lidskou rukou a ve vzdálené minulosti jej na příkaz krále Rámy postavilo vojsko opic pod vedením Hanumána. O tom se zmiňuje posvátná kniha Rámájana. Stejné zmínky lze najít i v puránách (indických posvátných knihách) a v Mahábháratě. Tento most nutí lodě k obeplutí Srí Lanky, což představuje značnou časovou ztrátu (asi třicet hodin) a velkou spotřebu paliva. Proto již bylo několikrát navrženo skrze něj prorazit kanál. Ale ve 20. století ke stavbě naštěstí nedošlo.

Vážně se o něm začalo uvažovat v 21. století, kdy byla kvůli jeho stavbě vytvořena speciální korporace.

A tady se začaly dít přímo nevysvětlitelné události. Stačilo, aby se začalo s pracemi a bagry byly jeden za druhým vyřazovány z provozu. Lámaly se jim zuby lžic, hořely motory, praskala lana. Debakl korporace dovršila nečekaná bouře, která rozmetala stavební lodě jako zrníčka písku a tím definitivně přerušila práce. Věřící hinduisté nepochybovali o tom, že nezdar stavby kanálu byl vyvolán nepřirozenými příčinami. Podle jejich názoru to byl král opic Hanumán, který nedovolil, aby bylo zničeno jeho dílo.

Od roku 2007 probíhá v Indii kampaň pod heslem „Zachraňte Rámův most“. Jeho aktivisté chrání tento most nejenom jako starodávný historický památník, ale jsou přesvědčeni, že je velmi důležitý pro uchování místního ekosystému. Říká se, že most v určité míře snížil následky cunami z roku 2004 a zachránil tak nemálo životů. Samozřejmě, že hlavní otázkou je to, jestli je skutečně umělou stavbou. Pokud bude dána pozitivní odpověď, vzniknou další otázky. Kdo jej postavil a kdy?

Senzační objev indických geologů

Ač je to překvapivé, lze důvodně předpokládat, že most je skutečně umělý. Hloubka kolem něj je deset dvanáct metrů při velmi významné šířce – jenom připomenu, že je od jednoho a půl do čtyř kilometrů. Je dokonce velmi těžké si představit, jak obrovský objem stavebního materiálu musel být přemístěn při takové titánské práci! Před několika lety NASA uveřejnila snímky mostu z vesmíru a na nich je zřetelně vidět skutečný most. Mimochodem specialisté z NASA si nemyslí, že tyto snímky mohou vnést světlo na původ tohoto podivuhodného útvaru.

Mnohem přesvědčivější důkazy o umělém původu Rámova mostu získali specialisté z geologické služby Indie GSI.

Provedli rozsáhlou studii jak mostu, tak i horninového podloží. Kvůli tomu provrtali nejenom do samotného mostu, ale i vedle něj sto otvorů a provedli geologický výzkum. Podařilo se určit, že útvar není žádným přirozeným vyvýšením původních hornin, jak by se dalo předpokládat, ale jde o evidentní anomálii umělého charakteru. Podle údajů výzkumu byl most vytvořen násypem z kamenů docela pravidelného tvaru o rozměrech 1,5 x 2,5 metru.

Hlavním důkazem svědčím pro to, že most je umělý, je fakt, že násyp z kamenů leží na silné vrstvě mořského písku o tloušťce od tří do pěti metrů! Podle údajů z vrtů začínají původní horniny teprve až pod touto vrstvou písku. Zdá se, že na něj někdo kdysi hodně dávno položil gigantické množství vápencových kamenů. Na jeho umělý původ pak ukazuje i pravidelnost uložení tohoto materiálu. Geologové také určili, že k žádnému vyzvednutí mořského dna na ploše, kterou most zabírá, nedošlo. Jejich záběr tedy zní: Rámův most je nesporně umělou stavbou!

Postavili most obři?

Kdy a kým byl postaven? Pokud budeme věřit legendám, vznikl před milionem let a někteří západní výzkumníci dokonce tvrdí, že je starý sedmnáct milionů let. Existují i méně působivé domněnky a podle nich je mostu buď dvacet tisíc, nebo tři a půl tisíce let. Poslední cifra je podle mého názoru málo pravděpodobná, neboť počítá s tím, že most stavili lidé, kteří se nám podobali. Proč by měli věnovat síly a čas na takovou šířku mostu?

Je jasné, že by se spokojili maximálně s dvěma sty metry. Tudíž most nestavěli obyčejní lidé a je tedy nejspíš starší, než jenom tři a půl tisíce let.

Podle legend jej postavily opice z Hanumánova. A tito obři byli schopni vytvořit takový neskutečný most. Mimochodem vznikl proto, aby se Rámovo vojsko dostalo na Srí Lanku a tam mohlo bojovat s jejím vládcem, démonem Rávanou, který unesl Rámovu milovanou Sítu. Je možné, že šířka mostu byla rozšířena s ohledem na vojenské cíle, aby naráz zabezpečila soustředěný útok na nepřítele. Je dávno známo, že je mnohem jednodušší zadržet protivníka, který se pohybuje po úzkém mostě, soutěsce nebo průchodu, a stačí k tomu jenom nepatrná síla.

Pokud ale budeme věřit hypotéze o tom, že Srí Lanka byla kdysi součástí kontinentu Lemurie, pak tento most mohli postavit i Lemuřané, kteří také dosahovali velké výšky. V každém případě prozatím ještě nemůžeme všechna tajemství tohoto mostu považovat za odhalená.

Líbí se vám článek? Podpořte, prosím, překladatele v další práci a nastavte trvalý příkaz na transparentní účet: 2900794933/2010. Do zprávy pro příjemce uveďte prosím "DAR" a název článku nebo vyplňte VS: 12949 a SS: 100.

7 Responses to Indie: Záhady Rámova mostu

  1. Standa Standa napsal:

    Několik poznámek, které článek nezmiňuje:

    1. Mělčiny o hloubce do 20 metrů tvoří přes 100 km široké spojení mezi Indií a Srílankou. Ten ostrov je součástí tektonické desky Indie.

    2. V okolí existují další podobné útvary (řetězy ostrůvků a mělčin) – jenom už obvykle nic nespojují. Případná teorie umělého původu Ramova mostu by měla vysvětlit, proč jsou v okolí podobné útvary.

    3. Článek nezmiňuje změny hladiny oceánu. Zhruba v období od roku 13 tis. let př.n.l. do 6 tis př.n.l. stoupla hladina oceánů o přibližně 100 metrů. Voda kolem současného „mostu“ se tedy nejspíš objevila až před několika tisíci lety. Do té doby to byla po mnoho tisíciletí jen mírná terénní vlna v rovině.

    • fero napsal:

      Je to prírodného pôvodu. Všetko sú to normálne usadené vrstvy. Naspodu sú koraly z vápenca a na nich je potom nanesený piesok.

      Takto mohutný most by nemal žiadny význam. Už len tým, že ho zaliala voda, je jeho účel zbytočný.

      Ľudia hľadajú senzácie tam, kde nie sú. A pokiaľ ide o Védy, zdá sa, že začínajú mať čoraz silnejšiu príchuť falzifikátu.  Ale to neznamená, že sú celé vymyslené. Nie sú, len ich niekto šikovne poprepisoval. Ani Biblia nie je celá vymyslená.

    • Narcis napsal:

      já bych to hned nezatracoval jako fantazii, hodně starověkých mýtů ukázalo mít reálný základ. Také zmínka že byl používán do roku 1480 kdy ho zřejmě už hodně narušený „dorazilo“ zemětřesení. Taktéž opomíjíte výzkum specialistů GSI kteří zjistili umělý původ. Ta neobvyklá šířka naznačuje že při tom zemětřesení působily tak obrovské síly které z mostu udělaly „hada“.  Akorát by to chtělo další výzkum v okolí vyústění mostu – takové dílo muselo být součást velké infrastruktury, těžko si představit že by k němu vedly pouze hliněné cesty. Sice šířká 1,5km se zdá velká, ale vzhledem k nálezům obřích koster „obrů“ – ať už byli co chtěli tak jistě byli inteligentní, tak pro 3m+ humanoidy by to zas tak obří rozměr nebyl.

      • Standa Standa napsal:

        Pokud vědci z GSI zjistili umělý původ: Kde konkrétně tent objev publikovali? Nemůže být teze o umělém původu, objeveném GSI, jen fabulací autora článku?

        Obři humanoidní stavby těla by asi měli problém unést sami sebe, natož aby tahali nějaké kameny. Připomínám zákon 2/3 mocniny.

        A stále to bnevysvětluje, proč je podobných řetězů ostrůvků v okolí víc (od západního konce Ramova mostu se takový trochu řidší řetěz táhne podél pobřeží dalších přibližně 100 km na východ).

        Mimochodem zkoumal někdo hybridní hypotézu? Mám na mysli možnost, že se jedná o přírodní útvar, který si lidé upravili a po nějaký čas udržovali?

        • Sueneé napsal:

          Je to mimo téma článku – ad obři. My máme tendenci zkreslovat jejich existenci tím, že jejich anatomickou stavbu si představujeme jako zvětšenou verzi současných lidí. Mám za to, že je to hrubé zjednodušování. I když by měli podobné orgány a podobnou stavbu kostry, nevíme nic o materiálech, ze kterých to bylo postaveno nebo jakými silami disponovaly, aby zvládali místní gravitaci.

          Existují dobové fotografie, které najdeš na internetu – fotografie mumifikovaných těl. Máme tu článek o Smithsonianském institutu, který se v 19. století zabýval kosterními pozůstatky obrů na území Severní Ameriky. Vedou se dohady, že kostry ve skutečnosti zlikvidovali jako nepohodlný důkaz.

          Napadá mne Werichův paradox Mony Lísy: „Jen kdybychom věděli, která je ta pravá…“. Obdobně – jen kdybychom věděli, která z fotek koster obrů je ta pravá. Protože na jednu pravou se tu vynořily desítky digitálních podvrhů.

          • fero napsal:

            Dôkazy, kostry, samozrejme zničili, by, ako si povedal neexistoval nepohodlný dôkaz. A načo by to robili?   Načo by ich ničili, nie je to jedno? Zničili ich , lebo to boli podvrhy. Možno bolo treba zohnať nejaké peniaze na archeologické výskumy a prišli s teóriou obrou. Ľudia majú rôzne pohnútky ako sa dostať k peniazom.

            V podstate sú všetky takéto objavy len na fotke alebo na papieri.  A papier a fotka znesú všetko.

      • fero napsal:

        Nikto by nestaval kilometer a pol široký most.  Načo by to robil? To je nezmysel. Nepoviem 10-20m široký, to zmysel má.

        Most je prírodného pôvodu.

        A tie kostry 3+m vysokých humanoidoch si nevykopal ani ty ani ja, tak ako vieš, že je to pravda? Vysokí ľudia sú aj dnes a je to vďaka poruchám v organizme, preto žijú kratšie ako bežný človek.

Napsat komentář

Líbí se vám naše stránky?

Podpořte prosím autory a překladatele trvalým příkazem na transparentní účet: 2900794933/2010
nebo pomozte s překlady.