Měsíc: Kámen C

99319x 05. 05. 2013 1 čtenář

I sami kosmonauti a astronauti včele s Edgarem Michellem (A17) přiznávají, že při letech do vesmíru se veřejnosti neříkala vždy pravda. Bohužel tato praxe trvá dodnes údajně v zájmu celosvětové bezpečnosti lidstva.

Jedním z velkých želízek v ohni, díky kterému konspirační teoretici hlasitě volají po revizi faktů, je tzv. „C-Rock“ – fotografie zachycující mj. kámen z povrchu Měsíce s jasným znakem „C“.

Když byla tato kontroverzní fotografie objevena na oficiálních stránkách NASA a tím uvedena více ve známost, NASA zareagovala výměnou fotografie s tím, že jde o kaz (vlas), který se připletl do přístroje pro vytváření kopií. Jinými slovy, celou záležitost dementovala.

Je ovšem zajímavé, že onen vlas se objevil na původní fotografii hned 2x. Jednou na onom kameni a po druhé na zemi a to v těsné blízkosti kamene. Jak mnozí trefně poznamenávají, spíše než-li chlup(y) jde o označení kamene (rekvizity) příslušné k danému místu, aby bylo možno scénu v ateliéru postavit znovu. Referenční písmena pak zapomněli při výsledném zpracování video materiálu odstranit.

 

Můžeme se dohadovat, zda šlo o úmysl a nebo o omyl. Pokud šlo o úmysl, pak by to znamenalo, že se někdo snažil dát bystrým pozrovatelům vzkaz…

Podobné články

9 komentářů k "Měsíc: Kámen C"

  • stern napsal:

    Mám takový pocit, že „Velký chlupový problém“ byl již lidovou moudrostí popsán jako „nevidět pro stromy les“
    V době, kdy se uskutečnily „lety“ na Měsíc mohlo být mnoho detailů záhadou… ale dnes snad již nejde o detaily, ale o zásadní fakta. Pak je Velký chlupový problém vcelku nezajímavý….

  • S. napsal:

    Asi by bylo dobré doplnit, že chlupy jsou i na dalších snímcích.

    A také to, že originální snímky se poprvé scanovaly v minulém desetiletí. Předtím se vždy pracovalo s kopiemi.

    To druhé „C“ (ne na šutru, ale na povrchu) je minimálně na dvou snímcích, přičemž je plastické vypadá jako z různých úhlů zabraná prasklina na povrchu.

    • Sueneé napsal:

      Proklamací, že jde jen o chlupy na fotce je na internetu hodně. Zatím jsem ale neviděl jinou fotografii, která by to potvrzovala.

      Naopak jsem měl možnost vidět dokument, kde kromě „C“, existují kámeny s označením „A“, „B“.

      • S napsal:

        Jistě. Pokud se budete snažit, najdete tam písmenek kolik chcete. Vizte například

        Zvětšeninu toho C-chlupu najdete zde: http://www.conspiracy-theories-hoax.com/images/hairc.jpg .

        A co se týče chlupů na jiných fotkách z Měsíce: až na nějakou narazím, dám sem odkaz. Z programu Apollo existuje přes 10000 fotek – to se neprojde za odpoledne.

        • Sueneé napsal:

          No vidíte, že je tam celá abeceda ;)
          Bohužel ta zvětšenina nic nedokazuje. Ani zda je to tam napsané a nebo zda je to skutečně chlup. Je to jen věc interpretace.

          Kontroverznost snímku vidím v tom, že znak „C“ je na dvou místech a na ploše fotografie na malém místě. Navíc, jak jste sám ukázal, lze na fotce najít další znaky. Můžete to napadnout, že je to jen snaha lidí hledat něco co tam není, ale zase jsem zvědavý kolik fotografií najdete s podobnými příznaky.

          Ono je to celé zvláštní. S audio/video materiály z Měsíce jednoznačeně manipulovalo. Tvrdí to samotní austronauti, že ne vše je tak, jak je veřejnosti prezentováno. Tyhle drobné chyby jsou buď z nedbalosti a nebo z úmyslu vyvolat přesně takový typ diskuse (polemiky), kteoru tu vedeme – TEĎ.

          Za další odkazy na „chlupy“ budou rád.

          • S. napsal:

            Jen nějaké chlupy, které jsem slíbil. Hledal jsem samozřejmě mezi staršími scany, předpokládám že při posledním scanování v minulém desetiletí používali technologii ICE, která prach a chlupy odstraní pomocí pomocného prosvícení IR lampou – alespoň já zatím v novějších scanech nic nenašel. Sám používám tuhle technologii také a scany mám bez chlupů.

            http://grin.hq.nasa.gov/IMAGES/LARGE/GPN-2000-001102.jpg
            – jeden chlup je svisle čtvrt kžížku pod středem a vodorovně jeden a čtvrt křížku vpravo od středu
            – další chlup leží přímo na linii obzoru zhruba uprostřed mezi pravou nohou modulu a pravým okrajem snímku. Trochu se strácí v obloze – zesvětlete si to.
            Jsou tam i další – nevím, jestli má senu je sem vypisovat.

        • Sueneé napsal:

          Díky za zajímavou fotku. Chlupy vidím. Osobně ale v tom vidím úplně jinou „kvalitu“. Chlupy na vámi zaslané fotce jsou jasné. Jde vesměr o přímé linie nebo jen malé obloučky. U některých je vidět, že jsou prosvícené.

          U C-chlupů máte několik statisticky zajímavých náhod. Vypadá jako „C“ a dokonce na dost specifickém místě. O proti těm z vámi uvedé fotky mi nepřijde srovnatelné.

          Mám pocit, že jsem to už zmínil, je to hodně o osobním postoji. Jednoznačný důkaz chybí.

          • S. napsal:

            Co se týče C chlupů: já když se oholím, tak mám C-chlupů v umyvadle celkem dost. Kučeravý laborant by jich mohl mít ještě víc. A zajistit, aby skutečně nic neproniklo k filmům, s nimiž se ručně laborovalo, bylo tenkrát podle mého názoru nemožné.

            Navíc v obloze toho snímku jsou schované i výrazněji zahnuté chlupy. Já popsal jen první dva, které jsem našel.

            Ale uznávám, že tam může vidět kdo chce co chce.

Napsat komentář